onsdag 22 juli 2009

Hemma? Borta?

Vi trodde inte att du var hemma för du har inte skrivit nåt på bloggen.

Nyblivna Dolly Parton-mamman hade alldeles rätt.
Ingen uppdatering så långt ögat kan nå.
Men i dag har Mamman faktiskt varit hemma.
I mer än ett dygn nästan.

Den här sommaren lider Mamman av i-lands stress mer än någonsin.
Det är ju lyx att ha två sommarställen att bo på.
Det är en gåva att ha många bekanta som vill besöka/besökas.
Det är smickrande att så många vill ha oss med på sina bröllop.
Det är mysigt att åka till Lycksele med fina kompisar och göra premiär som husvagnsfamilj.
Det är perfekt att vara gift med en snickare som kan fixa saker.
Det är värt mer än guld att vi alla är relativt friska.

Dock stressigt.
Önskar att jag kunde njuta.
Önskar att sommaren var lång, och allas ledighet lika lång.
Skäms över att jag ändå är som jag är, trots alla gåvor.

I morgon drar vi vidare.
Tills nästa inlägg hoppas jag att ni kan njuta av sommaren, vad ni än gör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att du klarar av att njuta oxå. trots all stress!
Här njuter jag av sommaren! Jag njuter mellan städnings varven...
Ha det gott!
Kram Anna

Herr E sa...

Du känner ju mig... Jag njuter. Alltid.