tisdag 23 mars 2010

10 år med en twist.

Mamman är tillbaka i studentstaden. Bor på samma gata, går samma väg i morgonsolen. Aktar sig för cyklister, har lika dålig hy, äter i samma cafeteria och lyssnar på samma lärare. Allt hade kunnat vara 10 år sedan. Eller 12. Mycket är sig likt. Men med en liten twist.

Mamman är (tro det eller ej) en lite lugnare student nu. Kurslitteraturen är inte läst från pärm till pärm. Studenterna (de manliga) är mycket mer pojkaktiga nu. Matsedeln är lite mer varierad och mer pengar spenderas på Polarn än på Akademibokhandeln.

Det var inte alltid bättre förr. Men det är klart, om någon frågade om vi inte skulle göra 1999 en sväng till tror jag inte att jag hade tackat nej. Eller?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter trevligt! Men jag vet inte om jag vill göra 99 en gång till... Kanske en liten stund... :)
Hejar på dig härifrån soffan! Go girl!
Kram Anna

Anonym sa...

Ja, -99 var kul, mkt hände då! Kände samma "repris-vibbar" av studentlivet när jag kom tillbaka till Ume o läste till Dietist efter att nyligen tagit min lärarexamen där. Samma lärare, samma skola men jag var någon annanstans i livet...
kram från Strömstad

Magistern sa...

Är du i Umeå igen? What the... !?! Hör av dig så vi får 1999 lite! :-)