onsdag 12 augusti 2009

Papegoja

En sån som upprepar sig.
Det här inlägget har ni troligtvis läst förut, men det bara måste ut. Annars går nåt sönder.
Fina Pappan jobbar borta.
Mamman och Prinsen är ovänner. 07-21. Hela tiden.
Hur f-n kan det vara så här? Han är ju det finaste vi har (ja, den andre med) men det känns som att jag ska explodera hela tiden. Det låter inte trevligt hemma, Mamman fattar inte var den där häxan kommer ifrån som vill komma ut och spöa skiten ur någon.
Vad är det för fel på mig??????????

När Mamman är som mest arg, frustrerad och opedagogisk säger den lille filosofen:
-Du vet inte hur mitt liv är!
-????
-Jo, det är som en labyrint i mitt huvud, och det blir bara fler och fler gångar - och jag kommer nog aldrig att hitta ut...

Och kände man sig inte vilsen i föräldraskapet innan så gör man det efter en sådan utläggning.
Vad har jag gjort med honom?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är fullständigt övertygad om att prinsen har den bästa mamman han någonsin kunnat önska sig! Det är inte alltid så lätt med de små. Kram till dig!

Anonym sa...

Häxorna dyker upp någon gång då och då... Aldrig roligt alls...
Hoppas du får en trevlig helg i alla fall...
Kram Anna som längtar till dansens golv på club 27 i kväll...