tisdag 29 december 2009

Ha den äran!

I dag är ingen vanlig dag, för det är mammas födelsedag.
Alltså Mammans mamma. Min.
Den som har lärt mig saker som mammor kan.
Den mamma som har lärt mig att ha med mig sittunderlag, att städa med klorin, alla Tomas Ledins hits och att sommaren är tusen gånger bättre än vintern.
Den mamma som, precis som jag, gärna har både täckbyxor OCH långkalsonger och som skulle kunna äta minst lika mycket ost som jag.
De säger att vi är lika, och det är säkert så. Ibland när jag öppnar munnen hör jag henne, och för två veckor sedan när jag tittade mig i spegeln såg jag henne.
Mamma e lik sin mamma...
Stort grattis mammsen!
Du får den här fantastiska sången av mig. Vet att jag kan ha haft den här tidigare, men den här mamman är bara helt otrolig. Och vanlig?

2 kommentarer:

anna sa...

Grattis till Syllan :)

Anonym sa...

:)
Kram Anna