torsdag 7 juli 2011

Omvänd psykologi.

Jag skulle kunna gnälla.
Jo, för det är jag bra på.
Jag skulle kunna gnälla om snoriga barn barn som slåss 07-21, som inte vill gå och lägga sig eller cykla eller sitta still vid matbordet eller göra vad som helst som deras Mamma vill.
Eller om ohygieniskt hus, håriga ben, halvdöda fåglar på altanen eller bananflugor.
Jag skulle kunna dra en harang om en odefinierad knäskada som gör att frustration och midjemått växer i takt med icke avverkade kilometrar.

Allt det, och mycket mer därtill skulle jag kunna gnälla om.
För det känns inte toppen just nu.
MEN.
Det har ju hittills inte funkat...
Så idag väljer jag att inte gnälla, utan fokuserar på det som är bra!

Jag skulle då kunna berätta om tillfällen av fantastisk samhörighet;
ett besök av finaste Maj,
en drinkbuffé med snyggaste Cougars,
en festkväll med härliga Umeåvibbar och 98feeling,
en kopp chai med bästa Vickan
eller en flaska rosé på Slåttervägen med de 2 äldsta och bästa.

Jag skulle kunna hylla vädret,
att barnen inte behöver ligga på den numera öppna barnavdelningen
eller världens bästa mor- och farföräldrar som kan ta över när en Mamma inte orkar.

Jag skulle kunna berätta om all god mat som Lina förser oss med, att vi har världens bästa grannar eller att det nu bara är en ynka arbetsdag kvar innan han med stort H får semester.

Dessutom skiner solen idag med, det är rea på stan och jag ska få äta lunch med bästaste Broman-
vad är väl en tennisarmbåge mot det?

Inga kommentarer: