söndag 7 augusti 2011

Skarpt rolig?

Ämnet har berörts tidigare i denna blogg.
Bitterhet.
Vid sökningar på ordet bitter kommer det fram synonymer som skarp, besk, nedstämd och hatisk.
Hmm, kul ord.
Kan förstå varför det är fult att vara bitter.
Det är inget man vill vara;
En hatisk småbarnsmorsa.
En besk fru.
En nedstämd kamrat.
En bitter kärring.

Nej, akta dig för att vara bitter!

Men så kommer de där stunderna.
Då man verkligen är en sån.
Skarp, besk, nedstämd och hatisk.

Det känns då fantastiskt skönt att komma i håg en gammal bekant som jag mötte på festival nyligen.
Han sa:
-Jag brukar läsa din blogg!
Jag sa:
-Ok, oj då...
Han sken som en sol då han sa:
-Den är så bitter! Så jälva rolig!

Så idag är jag roligt besk och skarp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar att jag kunde ge en bra kommentar men du är så helt otroligt härlig att det finns inte ord./ Gunilla

Mia sa...

Bitterhet, pessimism och svårmod är ett norrländskt varumärke att vara stolt över. :)