lördag 27 augusti 2011

Snorunge.

Någon vis har sagt
Fyll inte livet med dagar,
fyll dagarna med liv!

Så sant.
Och ibland så outhärdligt.
Det finns dagar som jag bara vill ska ta slut.
(Läs: typ igår.)
Då jag verkligen känner mig som en otacksam snorunge.
Gnällig. Bortskämd.
Då jag, trots att jag har världens bästa jobb, önskar att dagen ska ta slut.
Eller då jag bara längtar efter att sönerna (älskar dem båda högt) ska gå och lägga sig.
Eller växa upp. Flytta hemifrån.
Då jag ser på min fina familj, världens bästa Pappa och Prinsar
- och allt jag kan tänka på är att jag vill vara i fred.
Låt mig få vara själv!
Låt dagen gå.
Så att livet kan komma.
För visst måste det finnas någon annan mening än fredagsmys a'la Pedro Almodovar?

Men det var i går.
Idag är jag bortskämd med ben som bär i 2 mil, en matig fest och 3 äppelkakor i ugnen.
Vad vill du bli bortskämd med?

Inga kommentarer: