torsdag 5 januari 2012

Las cosas grandes de la vida.

Den har drabbat mig. 
Semesterågren.
Den som gör att man helt plötsligt sitter där på sitt hotellrum och funderar på livets stora frågor.
Varför kan man inte ha det så här jämt?
Varför lever man det liv man lever?

Visst, jag kan eller vill inte leva ett liv utan vardag. Utan jobb och måsten.
Måste tjäna pengar, måste laga mat och tvätta kläder jada jada.
Men varför måste dessa måsten ackompanjeras av trasiga täckbyxor, motorvärmarsladdar och plogkanter? Kvicksilver som hånler och en panisk skräck att varje soltimme  kan vara den sista? Har vi inte nog med det liv vi lever, utan att vädret ska vara vårt största samtalsämne?

Just dessa cosas grandes kommer till mig som ett brev på posten där jag sitter i kvällsvärmen på balkongen och vet att finaste grannen får slita med dubbla plogkanter där hemma...

3 kommentarer:

Frida L sa...

Njut av solen, livet och ta vara på varandra snart är ni hemma i vardagen. Jag hoppas att ni får mer kraft när ni kommer hem så ni kan återgälda grannen. Glöm alla bekymmer där ni är nu och bara njut! :-)

Stinky-utan tillstymmelse till bränna... sa...

Förövigt så tog då jag den senaste plogkanten, så granne fick en brejk ;)

Anonym sa...

Fam Ejrevi har också seriöst funderat på om det där med vintern. Är det värt alla nära och kära att måsta frysa, vara blöt, skotta, vara rädd för snörök när man kör.....och MÖRKRET?????