söndag 29 januari 2012

Förolämpad eller milt överseende?

Ska bjuda på middag och bestämmer mig för att Tikka Masala är gott och enkelt.
Dock saknar jag kunskap om dryck till indisk mat.
Googlar runt och inser att trots ölens givna första, andra och tredje plats så finns också några vita viner som skulle kunna drickas till.

Beger mig till vin- och spritmonopolet, och försöker hitta de vin vars namn jag rafsat ner på ett gammal kuvert. Ingen lycka.
Väljer en expedit som ser snäll ut, frågar henne om vad man kan dricka till Tikka Masala. Efter att ha tittat i datorn, frågat typ "Evy" - som i sin tur ropar efter Veronica- kommer de fram till att det möjligtvis kan finnas två vita viner som jag kanske kan köpa.

När jag valt vin ska jag köpa lite öl. Mellan hyllorna ser jag Den snälla och Evy. Jag hör dem också:
-Jag brukar då inte äta sån där mat! Brukar du det??
- Njae... Eller nej, det brukar jag väl verkligen inte. Nej...

Hallå? Jag är fortfarande kvar här? Och det var ju typ inte hund jag tänkte tillaga.
Sån där mat!
Funderar fortfarande på om jag ska vara förolämpad eller bara milt överseende mot de mindre belevade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha...sån där mat äter då vi Aldreds ofta, gärna och mycket av! Men vi dricker aldrig vin till, öl däremot!

Kram