onsdag 20 februari 2013

Bralåda?

Önskar jag kunde spara såna här dagar i en låda.
En bralåda för bra dagar.
Att ta fram de där mindre bra dagarna.
Idag har jag tydligen varit världens bästa mamma - för att jag lät sonen vara hemma från skolan trots att han inte kunde visa upp en febertermometer med talet 40. Han hade bara snuva, hosta och ont i halsen  - och fick vara hemma och vila i alla fall!
Dessutom fick han äta korv och köpa en film på Ica maxi. Bara en sån sak.
Hans mor byggde sedan pussel och bakade muffins med honom.
Efter att hon hade fått gå en lunchpromenad i det fantastiska vädret.
En bra mamma, det ni!

Den braiga mamman fick sedan åka skidor med sin braiga Cissi i ett välbekant spår. Både den nya mössan och de nya byxorna fungerade bra, och jag hade inte ens bakhalt.
Ett bra träningstillfälle.

Sedan lyckades jag visst pricka av rätt dag att ge braiga grannen ett fång (om man kan kalla 9 st inplastade från Ica för ett fång?) tulpaner och hon gav mig två fantastiska illustrationer som hon gjort.

Nu ska jag äta lite bra mat och sen läsa en bra bok.
I morgon är en annan dag.
Önskar som sagt att jag var bra på att komma ihåg det braiga oxå...

Inga kommentarer: