måndag 4 februari 2013

Livet är en schlager.

Ja, och då menar jag inte hederlig svängig glamschlager à la Bobbysocks, eller snygg Melloprogramledare med överkropp eller kroppsstrumpa.

Nej, just nu är det mer modern fulschlager som gäller.
Jokerfiasko.

Jag ger er t ex en cover på Markoolios bidrag från Schtaan 2009:

Du blir så sur, när vi spyr, åt den maten som du lagat
Varför sitta still, och äta sill,med bestick och stil?
Nej, mamma det du helst av allt vill höra
Verkar vara just det vi inte kan göööööra

Så vänta dig, ingen middagsfrid från oss
Vi kan inte sitta still, vi kan inte sluta slåss
Vi älskar dig, men du fattar ju förstås
Det blir aldrig, aldrig, aldrig någon middagsfrid med oss

Linda Bengtzing måste också vara med, annars är det ingen riktig fulschlager.
Här en snitsig cover på hennes låt från Karlskrona 2008:

Ta av dig skon, ställ upp den sen - det finns en hylla för allt
Hur svårt kan det va?
Vill du ha frukost, behöver du kissa?
Svara mig ja eller nej, hee-ey

För jag gör vad ni vill, bara ni hjälper till
Och sitter still
Mina knän sviker mig när jag plockar en grej
Vad sa jag?

Jag går i spinn och gnisslar hela natten
Jag kan bli galen, kan ta varligt om ni vill
Men här e jag
Se mig, hör mig, uppför dig
Hur svårt kan det va?

Inga kommentarer: