lördag 18 april 2009

Back on Track.

Tillbaka på banan. Inte starkare, inte klokare. Inte smalare, inte snyggare. Bara med insikten om att det ibland gör ont, men att man överlever i alla fall. Detta borde Mamman har lärt sig för länge sedan, men det känns alltid lika svårhanterligt när det slår till. Livet.

Brukar ju ha en förkärlek till att sätta sound track till mitt liv; låtar som på något sätt speglar en sinnesstämning eller händelse. De senaste 2 veckorna har bjudit på en nykomling: Depeche Modes senaste singel. Den heter Wrong, och varje strof i låten inleds med detta ord - precis så har det mesta känts:

Fel ord från fel mun till fel person.
Fel person på fel jobb.
Fel hy på fel kropp, fel tårar på fel kind.
Fel hjärna i fel huvud. Fel Mamma, fel fru.
Fel lossnade kristaller i fel öra.
Fel trombocytvärde i fel unge, fel feber på fel Lillebror.
Fel jä-la bowlingklot på fel bana.
Fel inställning, fel väder.

Åsså kan jag fortsätta i all oändlighet. För när det gör ont finns det inget rätt...
Men när det börjar lossna kan man ju ändå se de där glimtarna;
Rätt middag hos rätt vänner.
Rätt lov för rätt person. Rätt gott godis.
Rätt promenad runt rätt broar med rätt folk.
Rätt man, rätt mycket asfalt.

När man har skrivit orden FEL och RÄTT väldigt många gånger börjar de se väldigt konstiga ut...
Vad är rätt för dig idag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan vännen! Skönt när något fel kan ändras till rätt...
Rätt för mig idag är när dagens provhög är rättade och jag kan ta mig ut en stund i den vinande vinden och den skinande solen! Sen blir det rätt när man får sitta och mysa med familjen i köket!
Hoppas att din dag blir rätt idag! Kram anna

Anonym sa...

Skönt att du är tillbax, bruden! Har lite svårt för Rätt idag, men det Rätta för mig, blir nog soffan. Som vanligt. Felet är att kroppen är i cementblandaren. Går det att ha benhinneinflammation i hela kroppen? Hm..
Kramar till Midsommarhuset. Massor. Massor