söndag 26 april 2009

Undantagstillstånd

Har för tredje året i rad besökt den fantastiska tillställningen Improviserad Melodifestival. Enligt mig förstklassig humor när den är som bäst, och faktiskt något som jag kan känna mig lite sugen på att testa. Ja, kanske inte på en scen framför 350 pers - men faktum är att enda gången som mitt kontrollbehov kan ställas åt sidan är när det kommer till humor.

Då känner jag att fixar (viss) improvisation. Be mig inte att improvisera en maträtt, en hastigt påkommen fest eller ett läskigt telefonsamtal. Be mig inte ens improvisera middag till min egen familj kl 16.22 en tisdagafton efter jobbet, då blir det tvärnit. Men be mig vara lite halvrolig, lätt improviserande toastmaster eller värd - och jag har gjort det på svenska, engelska och spanska.
Med viss spänningshuvudvärk, men dock.

Men detta är också det enda tillfället då planering och kontroll inte styr till absurdum, vilket jag idag kom på då jag insåg att jag stod och lagade morgondagens middag samtidigt som dagens lunch; eftersom-imorgon-kommer-de-och-installerar-vårt-nya-fläktsystem,
och-då-är-det-ju-bra-att-ha-middag-färdig-för-att-värma-i-mikro-så-man-slipper-matos...
Man kan ju bli trött på sig själv för mindre!

Nu ska jag gå och lägga fram kläder till i morgon- ve och fasa om man skulle måsta improvisera kl 07.00 ;-)
Hoppas din helg var bra!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

*ler* Jo du vännen! Helgen har verkligen varit toppen! Vädret har ju dessutom varit på vår sida!
Spikmattan är verkligen för oss häxor! För maken hade sån ångest när han lade sig på den idag och ville upp direkt....men jag "tvingande" honom att ligga i 10 minuter! Ikväll har jag legat i 20 minuter och njuter efter cirka 5 minuter! Skönt! Barnen har legat 5 respektive 10 minuter... De är helt frälsta!
JAg är extra nyfiken på den improviserade melodifestivalen... Den skulle jag nog gilla, även att stå på scen förstås...
Ha en trevlig kväll nu, vännen! kram anna

mammas kusin sa...

guppat på böljan o dragit torsk plus att vi cyklade bort till grannen å matade flasklammen.
Det lutar åt rätt håll nu