fredag 19 juni 2009

Jamen okej då!

Mamman skriver på Face book att hon "hatar midsommar, precis som alla andra högtider!" och får genast en massa kommentarer. Herr E förstår ironiskt att man absolut inte kan gilla fint väder och att umgås i glada vänners lag, och nej det är inte det som Mamman ogillar. Inte heller ogillar Mamman god mat, skratt och dryck med de närmaste eller det obligatoriska fikat i Bonnstan. Mamman är faktiskt inte helt onormal.

Men, Mamman ogillar lååånga köer i affärer, jordgubbar för 4o kr/litern, det faktum att man inte kom i håg allt när man var i affären, mixtrande med packing i bilar, planerande av bord och stolar, stress och press (som ingen annan än Mamman själv har lagt på sig) och en vääldigt stor förhoppning om att det ska bli trevligt och att man inte ska frysa ihjäl eller bli uppäten av myggen. Fär ärligt talat - när var det varmt och skönt på midsommarafton????

Jamen okej då - det brukar alltid bli trevligt, och regnar det kan man sitta inne, och spriten värmer har jag hört och myggen kan man slå ihjäl.
Jamen okej då, det är väl kanske inte själva midsommar i sig som Mamman hatar, utan allt där före...
Men i dag är ju inte före, utan i dag är det Midsommar så jag får väl passa på att önska er alla en riktigt trevlig helg och hoppas att ni får det bra,
för det lär jag få!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är nog många som har en hatkärlek till midsommar. För mig har midsommar aldrig varit någon speciell högtid...
Hoppas du får en trevlig midsommarhelg!
kram anna

Herr E sa...

Ironi? Det har jag aldrig hört talas om. Vad är det?

Att hata köer, dyra jordgubbar, kyla och mygg är du inte ensam om. Långt ifrån. Men för att slippa all sån skit känns det nästan som att en flytt utomlands krävs. Jag är på!

Anonym sa...

Det blev en mycket trevlig midsommar tycker jag...okay kanske inte direkt varmt men JAG frös då iaf inte. Myggen var inte speciellt besvärliga(jämför med Långviken där man inte kan vara ute var det ju inga mygg alls!), några få droppar regn kom när vi körde din otroligt svåra tävling men vi var ju inomhus så det spelade ju ingen större roll.
Maten var super god och Sällskapet som vanligt "sinnesjukt"! MEd andra ord en riktigt lyckad kväll!

Kram
Lina