torsdag 11 juni 2009

Lååååångfil

Men herre kors, vad allt är segt!
Vore det inte för att den där välsignade skolavslutningen, som jag helt oförklarligt nog överlevde ända fram till, är i morgon så skulle jag nog fastna under en bordskiva. Som tuggummi. Så segt känns det!

Borde gå och lägga mig, borde tvätta, borde dammsuga, borde inte gnälla, borde vara nöjd för det var mindre än en vecka sen jag var på en rolig weekendresa, men still. I alla fall.
Det är segt, i kropp och själ.

Men i morgon kväll vankas sommarlovsfirande hos fina vänner, och på natten kommer mannen i mitt liv hem från brobyggande i Skåååååne och sen på lördag hägrar storloppis och hoppborg för att sedan topppas med middag hos bästa grannarna.
Å den ljusnande (eller ljusande eller vad man nu sjöng) framtid är kanske min i alla fall!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst längtar vi till i morgon! Då ska det sjungas och glädjas.. och flyttas på klassrum. Och ätas gott!
Sen är det bara två dagar kvar och sen är det semester...
Men vi njuter av ett presommarlov!
Ha det gott! Kram anna

Elin sa...

Förstår precis vad du menar... tror aldrig jag varit så seg förr. Känns som om jag kommer att se ut som en trött, svullen, rödprickig stor boll imorgon. (Svullen och rödprickig pga brist på träning & enorm konsumtion av godis i veckan.) Men trevlig kväll ska det bli hoppas jag! Mat, efterrätt, vin & LOVELY sällskap! ;)