måndag 26 juli 2010

Kvällsunderhållning.

Prinsen, 6 år, har svårt att somna. För det mesta är det lagom irriterande för föräldrar som vill ha egentid, men på senare tid har det faktiskt utvecklats till att ha visst underhållningsvärde.
Han är nämligen inte dum, sonen.

Från att ha använt de vanliga ursäkterna som
Jag är törstig,
jag behöver kissa,
det är för mörkt/ljust/kallt/varmt
etc
har han nu lagt in en överväxel.

Vad sägs om följande kvällsdialoger:
-Mamma, jag behöver gå på toa och tvätta händerna.
-Nej, det behöver du inte.
-Jo! För jag har rört i snoppen och då har du sagt att man måste tvätta händerna!

Alternativt
-Mamma, jag kan inte sova - jag är svettig.
-Ta av dig täcket då...
-Men jag är lika svettig som en karl som har sprungit från Tjärnliden till Bureå!!!


-Mamma? Jag har ont i halsen.
-Men gå och drick nåt då...
-Men du kan väl åtminstone komma hit och kolla så att det inte blöder??!!!


Sömnbrist, kan hända.
Brist på fantasi, icket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihihi! Ibland får jag verkligen nypa mig i armen för att inse att de små bara är små... För deras tankar hinner åt alla håll! :D
Kram Anna