söndag 5 september 2010

Snörvlig söndag.

En av mina sämre sidor är min förmåga att gräva ner mig. Konsten att få allt, och då menar jag allt, att se svart ut. Ibland kan det räcka med att det är söndag. Är det dessutom en söndag med förkylning, feber, sår i gommen, skitiga fönster, problemformuleringar, sand på golvet, risiga uteblommor som borde plockas bort, damm överallt och tomt kylskåp är underången ett faktum.
Maken har varit med förr. Han försöker sätta saker i ett perspektiv och beta av listan med undergångsfaktorer en efter en, lyckas se dem som enheter istället för en enda stor harmageddon. När det inte lyckas gör han som nu.
Avviker. Med boysen.
Låter mig ligga och sova och snora och älta mitt tragiska leverne och otacksamhet i ensamhet.
Och jag är honon evigt tacksam.
Mitt i allt elände måste jag också le åt min nyckfulla hjärna - för lika bra som den är på att älta vissa skitsaker, lika bra är den på att sända ut barnsliga lyckoimpulser över andra skitsaker.
Här får ni Robbie och Gary i en fantastisk video,
blir man inte lycklig av det så - Shame!

Being Blogged: Musikvideo: Robbie Williams & Gary Barlow - Shame

1 kommentar:

Linda sa...

Håll hårt i mannen som är med dig thru heaven and hell!