fredag 29 maj 2009

Fredag, en sån dag...

...när man kommer hem efter en arbetsvecka och slås av hemmets lugn.
...när man kan njuta av att man städade på torsdagen.
...när man lagar en god middag och dricker något gott tillsammans med sin fina familj.
...som avslutas i soffan tillsammans med den fine maken framför någon trevlig film.

Eller nej, det där var visst i nåt parallellt universum.

För hemma hos mig fick jag skotta mig in genom gruset i hallen, samt börja med att röja upp all disk på diskbänken innan jag fick försöka laga någon middag av det lilla vi hade hemma eftersom ingen hade hunnit handla. Detta samtidigt som en 5-åring kan säga "Mamma?" minst 57 gånger i minuten och en 1-åring vill vara ute eller äta på allt som finns samt att jag tänkte ta fram dammsugaren som visst behövde en ny dammsugarpåse och en handlingslista borde skrivas.

Efter en mkt snabb sväng på stan (för det skulle visst bli varmt i morgon, och Prinsen har inga sommarkläder) och en läggningsritual från hell krävdes det sedan 9 km i elljusspåret samt ett fotbad innan den där sköna fredagskänslan kanske kommer att infinna sig - och nu känns det lite sent för den mysiga filmen...

Det ser dock ut att bli en bra helg ändå. I morgon vankas Pingstbröllop och värme, och kanske får jag någon till bordgranne som kan säga mig var det där parallella universumet håller till ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det speciella parallell universumet kanske finns här i Ostvik. För vi har haft det super bra idag! Men nu börjar sexåringen att ha svårt att sitta still. Så nu landar vi kanske i din värld...
Ha det gott! Kram Anna

Anonym sa...

Hang in there, tjejen! Hoppas att det var ett trevligt bröllop i alla fall.. Kanske det gick att dricka sig till det parallella universumet, eller?

Herr E sa...

Familjen E åt middag 22.30 i fredags.... Jag känner igen känslan.