lördag 31 oktober 2009

Undersökning och underhållning.


Till att börja med skulle jag vilja göra en högst oventenskaplig undersökning bland eventuella läsare:
Hur ofta går det sönder saker hos er?
(Fina Pappans fina kusin behöver inte svara, hon har haft sönder allt som går ha sönder den här ånaden tror jag...)
Men ni andra?
Är det bara i Midsommarhuset som statusen ligger på i genomsnitt en sak per dag?
I veckan har det gått sönder
minst ett dricksglas,
en spargris med döskallemönster,
ett trollspö med massa glittervätska i,
en ljussläckare av glas
och det måste vara mer som jag inte kommer ihåg för jag vet att jag konstaterade att det var massor.
Och då hade jag ändå inte räknat med att de här förb*** stropparna under fötterna på Prinsens galonbyxor är trasiga. Varje dag.


Appropå Prinsen så står han faktiskt för underhållning rätt ofta också. (Jo, det låter förvånande men det är sant!) För det första så verkar han ha kommit på en ingång till det här hockey-intresse-problemet:
Med sin alldeles egna professorstil har han gjort AIK till sitt. Han är intresserad av hur ismaskinen fungerar, samt vilka nummer spelarna har. Så nu går han omkring och ropar
Nummer elva - Pavel Skerrrrrrbeck!
För det andra har han många djupa tankar.
Igår kväll tände vi ljus på Mammans farfar och farmors grav. Prinsen tittar på alla ljusen och utbrister:
-O, mamma vad det är vackert- jag nästan önskar att jag var död!

Hmm, makabert men lite skoj.
Dessutom slog han huvudet på spiken idag när Mamman sa till Fina Pappan att Lillebror inte hade fått nån ny blöja.
-Mamma, när du säger att du inte har bytt på F, menar du då att vi ska göra det?
5 år och har redan förstått det komplicerade i män och kvinnors kommunikation!

Ha en fin kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Leo är kung!
/Lina

Anonym sa...

Hahaha! en underbar kommentar! Som bara barn kan säga på ett osyldigt men ack så vist sätt...
Önskar dig en toppen helg!
Kram Anna

Herr E sa...

Ojoj, här i det svarta radhuset på Dalgatan går saker itu mest hela tiden. Men det kanske man får räkna med när det bor två elefanter i hemmet?