måndag 17 januari 2011

Rutten med mantra.

Det hade kunnat vara värre.
Det hade kunnat vara januari 2010.
Det hade kunnat vara magsjuka, längtan och depression.

Det hade kunnat vara värre.

Jag hade kunnat vara missbrukare.
Jag hade kunnat slå mina barn.

Det hade kunnat vara värre.
Mina barn skulle kunna vara handikappade.
Oförmögna att gå eller agera efter egen vilja.

Det hade kunnat vara värre.

Vi hade kunnat bo i typ Afrika.
Eller Ryssland.
Eller...Ja, ni hajar.
Mantrat.
Trots att jag verkligen försöker tänka på mantrat går det inte att undgå att känna sig rätt rutten efter kvällar som denna.
4 timmars bråk.
(Klart jag överdriver, tror faktiskt att ingen bråkade mellan 18.05 - 18.25...)

Antar att det hade kunnat vara värre;
hade ju kunnat vara en rutten alkismorsa i Ukraina som bråkat med sina barn i 5,5 timmar...

Inga kommentarer: