fredag 12 februari 2010

Family Living.

En fin vän deklarerade på Facebook att hennes son hade ett Family Living-rum. (För er oinvigda ett rum som skulle platsa i en inredningstidning.)
Många som Mamman umgås med har såna rum till sina barn.
Mammans barn har inga såna rum.
Inte för att Mamman inte gör sitt bästa.
Hon har många ideér och kreativa lösningar. Men sen blir det liksom ändå inte...
Prinsen och Lillebror bryr sig nämligen inte om inredning. Eller städning.
De - ve och fasa - LEKER i sina rum. Med alla grejer. Samtidigt. Och sen får man absolut inte riva Legobyggen eller gubbar av toarullar och frystejp. Man ska spara tecknigar med ett monster, papper från en apelsin och skrumpiga ballonger som har sett sina bättre dagar.
I vilka matchande märkta förvaringboxar från Rice då?

5 kommentarer:

Sofie sa...

Spnt liv lever mina barn med. Just nu är kartonger hårdvaluta, alla små möss ska få olika typer av boenden.

Jag håller med dig, barn ska få vara barn och det ska synas att bor lekande små varelser i ett hem. Sen om man lyckas matcha det med Riceprylarna är en annan sak...

Trevlig helg på dig!

Sofie sa...

SÅnt ska det såklart vara. Fröken Fröken klarar inte av att se felskrivningar...

Anonym sa...

Jag hoppas att nar min son ar lika gammal som dina soner sa ar hans rum langt fran inredningstidningarna men sa lange han sitter pa ett stalle och inte kan rora sig mer an i en cirkel sa nuter jag av det! Langtar efter toarullsgubbar och legobyggen. Fast julpynten gjorda pa dagis kommer inte i narheten av min gran! En liten egen gran kommer sonen allt fa dar hans fina hemmagjorda smallkarameller kan hangas!
Kram pa dig!

Erika sa...

Sanders kompisar brukar komma hem till sina föräldrar och säga:
Sander har så stökigt i sitt rum samt så har stella en stor kartonh från en av våra fatboys i sitt rum som koja.
SNYGGT??
Nja

Jenny sa...

Hur såg våra rum ut? Jag har inget minne av att någon i vuxen form försökte sig på att "styla" mitt rum...dom skulle bara ha vågat! ;)
Kreativitet föds ur kaos!