tisdag 5 oktober 2010

Curling är f-n svårt.

Att curla (det vill säga försöka få livet att glida så smidigt som möjligt utanför och innuti boet) när man lever med en 6-åring är inte lätt. Skitsvårt, faktiskt.
Inte nog med att hans humör har större svängradie än vår kombi, dessutom har han gravt selektiv smak som tyvärr inte är konstant. I morse tog det nya oanade höjder när varken osten, skinkan eller juicen var till belåtenhet.
Varför har vi ingen vanlig skinka? Jag vill ha vanlig skinka med kant!

Behöver jag tillägga att han inte tycker om kanten, att vi därför de senaste veckan har ätit kokt skinka? Att jag dristade mig till att köpa en annan ost än Edamer, eftersom han ju inte har ätit ost på ett tag nu. Eller att det förra månaden var leverpastej på hårdbröd som gällde? Och då inte vilket hårt bröd som helst, för sedan han började på skolan i augusti har vi hunnit avverka triangel-mackor, müsli-mackor samt Husmans. (Och vem som helst måste väl förstå att man ska peta bort det där svarta som är i pastejen?!)

Och som jag sopar, och som jag köper hem det bröd som jag tror passar eller den frukt som just nu är på tapeten - men jag ligger ständigt lite efter. Tydligen är det helt plötsligt päron som är the shit - och jag som har bunkrat upp med ett gäng apelsiner...

Måste dock tillägga att han kan vara fantastisk härlig också, vår stora lilla kloka kille!

Inga kommentarer: