fredag 22 oktober 2010

Tvhjälp.

Behöver lite hjälp.
Och då vill jag endast ha det bästa. Top of the line, som världens bästa sportchef brukar säga.
Och de verkar ju finnas på tv.
Så här är en Mammas önskelista:

Snälla Arga Snickaren, kom och bygg en övervåning till vårt hus. För vi saknar både tid och pengar. Och kanske lite engagemang om du vill. Och sen behöver maken och jag en övernattning på Herrgård - för det är såååå viktigt att hinna prata med varandra... Men lämna den där Pontus, tack.

Välkommen Supernanny Jo Frost! Lär mig bli en tålmodig mor som guidar mina barn med kärleksfull respekt, och lär mina barn somna lugnt och stilla. Ta endast med dig en gnutta behaviorism, dock.

Snälla Bygglov, skicka hit Mija så att hon kan lära mig hur man syr gardiner av svindyrt tyg - utan att de blir helt sneda. Lämna dock den där Willy, han stressar mig.

Anna Skipper, kom hem till mig och fixa min skenande vikt och putmage. Jag lovar att inte äta kinamat. Tror dock att du kommer att gå bet gällande mina barn och min man. Men vem vet, med din urringnig kanske man kan flytta berg?

Vad mer kan man önska sig? Kanske att Långrickard kommer hit och ställer lite frågor, så att jag i lugn och ro kan kamma hem 100 000 kr.
Jag nöjer mig så.

Vem vill du ha hem?

Inga kommentarer: