torsdag 7 oktober 2010

Det ska börjas i tid.

Vi ska äta middag.
Jag har sagt det till Prinsen minst 3 gånger.
Ändå försöker jag att inte tjata (!?).
Går in i hans rum, för att på ett stillsamt sätt dra ner volymen på hans radio och, utan att vara arg, be honom att kan-han-inte-vara-så-snäll-att-nu-komma-och-äta-den-fantastiska-korv-och-makaroner-som-nu-serveras?
Utan att jag fattar vad som händer avfyrar jag tydligen en atombomb.
Sonen kastar sig på golvet, gråter och dkriker något jag inte kan uppfatta.
-????
-!!!"%^¨...!!! missar...!
-En gång till?
-Mamma, då missar jag ju chans till romans!

Åhå, ja... Så kan vi ju inte ha det.
Vi äter korven lite senare så att du ska få höra hur någon har ringt in till en reklamkanal för att de ska fråga han som jobbar på Statoilmacken om han vill gå på dejt med någon som brukar vara in där och köpa cola light... Eller typ?

-Men mamma, de flesta säger nej - för då får man 20 spänn!

Inga kommentarer: