måndag 1 november 2010

Helgens ris.

Helgens ris tilldelas i första hand Vintertiden.
Why but why?
Det var väl trevligt att få en timme till på söndagsnatten, men i övrigt kan jag inte se någon nytta med den där lilla, men ack så irriterande tillbakavridningen av visare.
Det är svart som natten redan när man äter middag, och barnen vaknar klockan sex och det är väl ingen varelse som egentligen fattar vad den ska vara bra för!?
Är det bara för att vi ska vara lite extra tacksamma när det blir sommartid igen?
För det är ju inte så att det i alla fall har varit kolsvart i typ 5 månader...
Ack Vintertid, du äro en ovälkommen gäst.

I andra hand vill jag ge en riskvast till Halloween.
Kanske inte till fenomenet som sådant, vem vill inte trycka i sig godis och få vara den häxa man vanligtvis måste förtrycka? Och skrämma barn, hehe!
Nej, det jag ogillar så in i bomben är inkonsekvensen i det hela.
Hur ska man kunna fira något som man inte riktigt vet NÄR man ska fira?
Kontentan blir att det har varit "bus eller godis" här fredag, lördag och söndag - varpå man i dag läser annonser i tidningen om erbjudanden gällande Halloweentyger och att man den 5 nov ska komma utklädd till Barnens hus.
Hallå!?
Om det är den 31 okt man ska fira så GÖR det då då!?
Lite ordning tack.
Och nu lär jag väl få ris för det.

Bara för att bevisa att jag inte enbart är världens suraste tant ska jag väl ge helgens ros också:
Ett fång till alla de fina härliga nya människor som jag träffade på den mysiga möhippan i helgen. Och en extra ros till den blivande fru S för att hon äger gällande truckkörning!

Inga kommentarer: