söndag 22 augusti 2010

Don't stop believin'

I morgon börjar nya kapitel.
Paniken blandas med nyfikenheten och otåligheten gällande den ovissa framtiden.

Prinsen ska börja förskoleklass, och dagiseran är brutalt över.
Mamman känner grav panik och har plötsligt blivit otroligt gammal.
Prinsen själv är inte alls i närheten av hysteri:
-Nog går det bra, mamma!

I morgon ska också Syster Yster flytta.
Visserligen inom landet, men hur jä-la långt kan den arma Moder Svea inte kännas ibland?
Har allt för länge haft lyxen att ha henne nära, och som vanligt så är det ju det där med kon och båset ni vet. Men med den skillnad att jag redan nu vet att jag kommer att sakna henne.
Tror och hoppas att det kommer bli ett kanonår för världens bästa syster; att vindarna ska blåsa rätt och att det ska ploppa upp ett husrum eller ett jobb eller en attraktiv engelsman eller vad som helst som gör att hon får det bra...

Här får hon i alla fall en bra låt.
Kanske borde man föredra Journeys original, men jag gillar tjejstämman.

2 kommentarer:

Linda sa...

Fin blogg du har.
Jag läser och känner igen mig!

Hälsar Linda
www.vackravansinnigavardag.blogspot.com

Herr E sa...

Och Glee är ju bara sååå bra också!