tisdag 10 augusti 2010

Tyst.

Har tappat rösten. Eller är åtminstone hes, så hes att det inte längre är så där småsexigt som det tydligen sägs att heshet kan vara.
Det bara kom från ingenstans.
I måndags drabbades jag av bananflugeångest och hällde ättika överallt, dammsög osynliga flugor samt hällde kokande vatten i avloppet. Sen började jag hosta, och tänkte att jag kanse hade överdrivit det där med ättikan lite...
I går var rösten väck.
Surt.
Jag som ska skrika åt mina barn.
Jag som ska starta mitt nya liv med högre träningsfrekvens.
Men åååå...

En som inte är tyst är Lillebror.
Han har verkligen kommit igång med snacket, och främst gäller det att härma Prinsen:
Mäj åsså lips! (Jag vill också ha slips)

Myla. Bita. Pinka. (Berättar vad morfar har sagt om flygmyror)

Inte doppa kaffet Mumme!

Nälla Mamma söpa pissa däl?

När den ena är tyst tar den andre över...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gullunge! Visst är det så att luftrummet alltid ska vibrera! ;)
Ta hand om din röst. Och tur att du inte behöver göra ett ljud när du skriver på bloggen! :)
Kram Anna