tisdag 24 februari 2009

Bekännelser en fettisdag.

Jag bekänner: semlor är något av det godaste jag vet...
Dessutom har jag för tillfället ett enormt sötsug, som antagligen grundar sig i stress och korta nätter. Jo, jag vet att det är då man ska äta ännu nyttigare. Jo, jag ska börja.
Bara inte just idag.
Idag ska jag äta en semla.
Precis som jag gjorde igår!

Jag bekänner: Jag är en Melodifestival-diggare.
Fråga mig om hitsen och vinnarna från 80-talet, då är jag på tå. Mitten av 90 är dock borta.
På 2000-talet är jag på banan igen. i år känner jag mig lite vilsen då jag skålade på ett bröllop istället för att kolla in Skellefteås startfält.
Lyckligtvis verkar min son föra arvet vidare.
Mig veterligt har han bara sett två låtar från årets festival (och säkert ytterligare några när han sov hos mormor och morfar) men det hindrar honom inte från att vifta med sin "festival-lysare" och ropa: E jag i Leksand eller e jag i Leeeeksaaaand?
Dessutom sjunger han Rigos "I got you" och tycker att Molly är vacker.
Visst smolk i bägaren uppstår ju när han envisas med att köra "Kebabpizza" och "I love Europe" från fjolårets musikaliska bottenskikt på repeat inne i sitt rum...

Sista bekännelsen: Idag har jag varit äckligt huslig.
Före normal lunchtid (ja, vi hade ju redan ätit klockan 11 men...) har jag dammsugat så att centraldammsugaren har brunnit, bytt en säkring till följd av detta, bytt sängkläder i Lillebrors säng, kört en tvättmaskin, lagat lunch, lagat köttfärssås som vi ska ha till middag samt suttit alldeles för länge vid datorn.

Usch, jag blir trött av mig!
Ät en semla eller två idag och håll en tumme för att min syrras arbetsintervju var en hit!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Prinsen MÅSTE nog bo hos oss ett tag, så vi får bort den där huvvahuvva-låten ur huvet på honom.. Samtidigt blir man lite M-festival-stolt.. Det gäller bara att selektera bland bidragen. En del är ju riktigtriktigt dåliga..
Du ger en inge lite prestationsångest. Jag har inte ens plockat ur diskmaskinen idag..
Kramar!

Elin sa...

Höll verkligen tummarna för Stina! Hoppas det gick bra!
Leo är kung! :D
Jobbigt huslig du varit. Inser att det borde göras lite sånt här också innan de lämnar oss i sticket, männen. :D Men orkar inte...
Hoppas du njöt av semlan! Det gjorde jag!

Anonym sa...

Hur gick det för systeryster?