söndag 8 februari 2009

Snö.

Så mycket det finns!
Vart kommer allt i från? Och ska den någonsin försvinna?
Midsommarhuset syns knappt från vägen, och själva högtiden känns oerhört avlägsen.
-Även om jag i fredags räknade ut att det bara var 11 (!) vanliga skol-fredagar kvar innan sommarlovet! Många lov och k-dagar ligger där de ska kan jag lova...

Hur som helst får Fina Pappan skotta såsom han aldrig skottat förr. Mamman har också skottat lite. Mamman gillar faktiskt att skotta. Lite. Om jag ska välja mellan att skotta snö och klippa gräset är det förstnämnda givet. Snö känns rent på nåt vis. Det sticks inte i näsan som gräs, gör inte byxorna gröna och framför allt kommer det inte en massa små flugor när man skottar snö. Bra tycker jag.

Många andra bloggar i dag om gårdagens rosa happening. Mamman såg det förståss också, men kände inte riktigt euforin. Alla låtar var rätt mediokra enligt min mening, men de som var minst sämst gick ju vidare. Rätt nöjd med det. Stackars Marie Serneholt - inte för att hon inte gick vidare utan mer för att hon någonsin kunde tro att hon skulle gå vidare... Värdo. Kan inte låta bli att skratta högt åt Herr E som skriver:
För mig kändes hon litegrann som en korsning mellan Anja Pärsson och Britney Spears ikväll.

Vad skrattar du åt i snöyran?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ser du likheterna mellan de tre nämnda damerna? Oslagbart likt. ;D

För övrigt önskar jag att det inte kommer en flinga till snö fram till och med november 2009.

Anonym sa...

Jag skrattar åt att man håller värmen när man skottar trots att det är minus 24 här i Cheese... Kram Anna