söndag 14 december 2008

3 2 1...

Har nedräkning. 3 arbetsdagar kvar, sen jullov! Vet att det inte riktigt är ok att ha nedräkning när man bara har jobbat i drygt två månader, dessutom bara halvtid - men det skiter jag i!

Tiden efter vår Thaim out kan enbart beskrivas som turbulent och ångestladdad, och nu behöver jag jullov från åtminstone ett sömnproblem. Kanske orkar jag då med de övriga; sjukt barn, ännu sjukare barn, sociala svårigheter, traditionsångest och plugg... Det sistnämnda är dock, tvärtemot vad jag (och många med mig) trodde, en liten injektion. Det är ju skoj att lära sig nya saker!

Herr E skriver i dag en liten hyllning till söndagar. Alla som känner mig vet att jag hatar söndagar. Idag kanske jag ändå måste erkänna att det inte har varit allt för hemskt; har fått en lång promenad med MNK i öronen, ätit en massa slisk och lyssnat på Jul i Betlehem. Just i dag kan du få ett poäng, Herr E!

Hur var din söndag?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack tack tack. Jag tror ju egentligen inte heller att jag gillar söndagar, men inser mer och mer att jag ändå gör det. Det blir ju allt som oftast en skön dag den där söndagen trots allt.

MEN. Precis som du längtar jag så in i bomben efter jullovet. OJojoj... Jag misstänker dock att det blir en sisådär 2-3 orosanmälningar och en eller annan polisanmälan innan man är där. Tyvärr.

Anonym sa...

Det blev pepparkaksbak, trots prinsens frånfall. Sonens blivande fru kom, så det blev finfinfina gubbar, hästar och julgranar i brunt. Mums! Mamman var så trött så hon egentligen bara ville kräkas, men jag tror barna uppskattade lite bakning med julmusik i bakgrunden.
Det ska bli skönt att du får jullov. T o m för mig. Då vet man att det blir lite lugnare för er i midsommarhuset. Kanske tid för bästastekompisarna att hänga lite? Vi kan ju se, tiden har en viss tendens att gå ruskigt fort när man är ledig.
Sköt om er! Bli friska och glöm alla måsten! Plenty med kramar!