tisdag 2 december 2008

Osug

"Världen är full av tappade sugar" - det känns så fantastiskt att kunna använda citat, känner mig som en belevad människa. (Sen att jag inte har en aning om vem som sa dessa bevingade ord kan vi väl bortse ifrån?)

Hur som helst så känns det idag som om en rätt stor procentsats av dessa tappade sugar kommer från mig. Luften har lixom gått ur. Är helt osugen på att jobba, på att börja om att plugga nästa vecka eller på att komma igång med träning.
Det enda jag är sugen på är choklad, mandariner och pepparkakor - kan det vara något virus?

Finaste pappan tappar dock aldrig sugen! Efter att ha haft lite hjärtesorg över sin numera sålda pärla, Peggan, har han införskaffat en EU-moppe!? Det hela förklaras tydligen med att vi kommer att spara pengar för att den drar så lite bensin - men mig lurar man inte så lätt...
Tror att detta är första steget till N & L:s nya affärsidé som slog rot i Thailand; en túk-túk service som skjutsar pensionärer mellan M b centrum och Ica Maxi!

Antagligen kommer vi att bli miljonärer på detta snilleprojekt.
Helt plötsligt blev jag nog liiite sugen i alla fall ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ha! Hur skriver man när man skrattar högt för sig själv i ett annars tyst hus? Å jag skrattar naturligtvis inte åt ditt osug, tjejen. Men moppen-historien var otroligt rolig.
Det är väl inte så konstigt att du känner som du gör. Du gör det faktiskt fantastiskt bra som går upp ur sängen på mornarna, som fixar vardagen, som är en jätte-mysig tjej. Du gör det bra, även om det inte känns så. Det har ju varit och är fortfarande en jobbig situation med nytt jobb och prinsens tillstånd. Jag menar bara att det kan räcka med vardagen för att få en att dra täcket över huvudet. Du/ni gör det bra..
Tack för en mysig stund. Det var skönt att fnittra åt husdjurs förmåga att.. Kanske inte ska nämna vårt samtal. Kan verka konstigt i andras ögon.
Hoppas att ni inte var alltför slut efter vårt besök. Kramar i massor!

Den Bräckliga sa...

Har hört att ungdomar skriver LOL, laughing out loud - men jag vet inte om det gills även för att skratta i ett för övrigt tyst hus... ;)