lördag 13 december 2008

Fascinerad

Mamman har kultiverat sig vid stora stadens universitet. I två och en halv dag.
Har alltid vetat att jag är lättimponerad och har en viss fallenhet för att bli totalt uppslukad av saker. Så även denna gång. Förälskad skulle kunns misstolkas. Imponerad låter lite flickaktigt.
Men jag har en ny idol.
Efter en liten revival för Markus Fagervall i och med hans vinst i Stjärnor på is, har jag nu helt och fullt fallit för något så oväntat som en medelålders, överviktig leg psykolog som urspungligen kommer från Tornedalen. Dessutom är det en kvinna med dubbelnamn.

Ni som nu gnuggar tinningarna och funderar på om jag har tappat förståndet helt kan andas ut. Jag har inte tappat fotfästet helt, bara varit på förläsningar om Det professionella samtalet med en helt fantastiskt karismatisk och smart kvinna som föreläsare.

Det är i mötet med såna fantastiska människor som jag funderar lite extra över mitt eget liv, och varför jag tycker att allt är så svårt. Hur blir man ett sånt där coolt gammalt mumintroll?
Hur kan det fungera så att man på 5 minuter kan ändra uppfattning om en människa från att man tänker Hjälp här kommer nästa gamla instutionsskata till att man inte kan sluta fascineras av en människa som inte bara är leg psykolog, speciallärare och prefekt vid universitetet utan även mamma till 3 söner och en underhållande föreläsare????

Vet inte hur mkt jag lärde mig om det professionella samtalet, men jag tar med mig ett citat:
Jag har funnit att om jag har svårt att välja mellan två saker, kan jag oftast få båda!
Word!

Inga kommentarer: