tisdag 16 december 2008

Svårt med fokus.

Vinner inte titeln som "Månadens anställd" idag.
Inte i dag heller, frestas jag att tänka- men jag ska vara lite snäll mot mig själv.
Acceptera att det är nästa sista arbetsdagen.
Acceptera att jag har 3 föräldrasamtal idag, och att det då kanske inte gör så mycket att jag inte hinner med att utveckla alla andra elevers läsförmåga just idag.
Acceptera att jag intresserar mig mer för min egen familj än för andras, vars situation jag inte kan påverka.

Mest av allt måste jag nog acceptera och celebrera det faktum att jag för några minuter sedan fick ett något kryptiskt sms från en vän som varit övervänt länge. Jag har inte alla fakta ännu, men allt tyder på en fantastisk nyhet.
Måste acceptera att jag inte vet allt, men att jag är alldeles till mig över det jag tror att jag vet och tillåta mig att distraheras av att inte veta.

Rörigt eller hur?
He, he - nu har ni också svårt att tänka på något annat än vad det kan vara som jag kanske vet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi vet ju att vi vet,det vi vet att vi vet. Vad vi inte vet, vet vi att hon vet att vi vill veta, men vi vet ju att det är som vi vet. Visst vet vi det, eller? Jag vet inte.

Anonym sa...

jag vet att ni vet och inte bara tror att ni vet!
/Ägaren av vetandet

Anonym sa...

"Pilutta dig, pilutta dig,
jag vet nånting hemligt som bara är för mig.."
Kan bara hoppas att jag inte känner personen i fråga, för jag är inte alls nyfiken.. Näe, inte på något sätt, inte alls..
Men GRATTIS till något som inte jag vet, men alla andra vet, till dig som jag inte vet vem du är. Det lät ju som om det var något riktigt fantastisk. Å de ä ju roligt!