lördag 3 januari 2009

Förrästen...

...så fyller en fantastisk människa år idag.
En människa som har stått ut med mycket (läs: undertecknad) de senaste 30 åren.
En människa som antagligen inte själv tycker att han förtjänar stående ovationer i cyberrymden, en människa som aldrig kan förstå varför folk vill att han ska vara chef eller varför hans utbildningar alltid får så bra omdömen av deltagarna...
Pappa,
om du såg dig själv som vi ser dig skulle du förstå.
Du skulle då veta att du är en förebild nästan i vilken situation som helst - förutom när det gäller att säga nej...
Du skulle då veta att du är smart, utan att vara besserwisser.
Att du är pedagogisk, utan att vara mästrande.
Att du är en god medmänniska, utan att kräva något tillbaka.
Att du är en fantastisk morfar, fast inte utan att vara lite bortskämmande ;-)

Om jag kunde ge dig en fördelsedagspresent som gjorde att du kunde inse allt detta skulle jag gladeligen fixa ett paket, men tills dess får du hålla till godo med en låt.
Grattis pappa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å nej, har ni magsjuka. Inte roligt. Men vi kan väl ses snart....
Bara du och jag eller med hela familjen.
Kram Anneli

Anonym sa...

Magi! Dotter-pappa magi! Känner honom inte, men med känsla från dina skrivna ord, kan jag bara tänka mig att han är värd varenda ett. Grattis, fru J´s pappa!
By the way, så är ni också saknade i det lilla, röda! Massor! Men vi avstår, ogärna i och för sig, så länge det råder magsjuka.. Ta det inte personligt.. Det kommer fler dagar på detta nya år. Ett år som ni förtjänar helt sjukdomsfritt. Jag vet inte hur jag ska lösa det, men tro inte att jag ger upp så lätt.. Krya på er! Varma kramar fån oss alla till er alla..