söndag 18 januari 2009

Nya erfarenheter

Gårdagen blev inte som jag hade tänkt mig.
Inget plugg.
Ingen fika på stan med A.
Ingen middag med lax och pressad potatis.

Istället så mycket annat;
När jag väl hade listat ut vart jag skulle och lämnat bort pojkarna, hade min kära vänner förberett det ena spektaklet efter det andra.
Fick prova cheerleading.
Iförd världens coolaste dräkt och uppbackad av vänner med varierande talag och utstyrslar genomförde vi vissa "bygg" och en dans som jag tror triggade fanatsin hos många.
Gå gärna in på http://www.stingrayscheer.se/ som visar hur det hade kunnat se ut.
Extremt rolig, men farlig sport. Den verkar främst vara farlig för ögonen då resultatet blev ett blåöga med svullet ögonlock samt frätskador på näthinna hos deltagare som stod felplacerad vid dansmomentet...

Efter detta blev det utmaning av lugnare slag då vi alla skulle genomföra ett yoga-pass.

Den stackars ledaren hade nog inte förstått att hon skulle få 8 tävlingsdjävlar att djupandas, men hon påpekade gång efter annan att yoga inte var någon tävling...

Vi lyckades böja våra stela delar till både hundar och krigare, samt eld-andas så att lokalen nästan fattade eld. Tror inte att någon blev så värst skadad av detta, mer än kanske lite stukad självkänsla när stelheten bevisades...

Vidare bjöd kvällen på god mat och dryck, avhandling av seriösa ämnen med expertpanel och rafflande frågesport med olika kategorier som undertecknad fick vinna.
Mycket trevligt tycker jag och är otroligt tacksam över att jag har så fina vänner som hittar på massa saker bara för min skull!
Tack ska ni ha,
även om jag fortfarande är förbannad över det där med Stockholms gator...

4 kommentarer:

Elin sa...

Varsågod! Du är SÅÅÅÅÅÅ värd det!

Anonym sa...

Det verkar ha varit en toppenkväll!
Hade tänkt hinna med lite cheerleading men insåg mina begränsningart med ammande barn..
Kramar ändå och hoppas vi ses snart på waynes

Anonym sa...

Om man vet var affärerna är behöver man väl ingen karta?!?!

Tror du skulle spöa Cissi om det handlade om att snabbast ta sig mellan dessa affärer =)

Kram
Blivande Mamman

Jenny sa...

Va roligt att det blev en bra dag :) Hade verkligen velat vara med, hade kanske dragit ner tävlingshalten. Tyvärr så var det stört omöjligt att byta bort 26 timmar när man redan jobbar varannan helg. Hoppas dock på att vi kan ses någon dag ändå...

Kram på dig! Livet börjar vid 30.