fredag 30 januari 2009

Svårt.

Har ni också svårt att få till det?
Nej, nu menar jag inte på det sättet som skulle förpassa den här bloggen till de barnförbjudna sidor -utan mer att det är så svårt att få saker att hända.
För ca två timmar sedan åkte en av mina äldsta kompisar härifrån. Hur många veckor (månader?) det gått sedan hon senast var här vet jag inte. Minns inte heller när jag var hemma hos henne senast. Var faktiskt bjuden hem till henne förra helgen, men då kräktes ju Lillebror och vips var agendorna fullproppade igen. Före jul (!) hade vi bokat att vi skulle fika nu på torsdag tillsammans med en annan kär motorsågsfantast, men nu verkar det som om jag hade nåt annat. Vi får skjuta på det... i några veckor - för sen är det ju Melodifestivalen, nåt bröllop här och en födelsedag där och innebandy och jobbmöten och män som ska göra nåt och ja, ja...

Ta det här med grannarna t ex. Vi har många härliga grannar som jag gärna umgås med. De närmast är det kanske 10 meter till, men det krävs mail för att vi ska hålla kontakten! Idag träffades vi i alla fall vid postlådorna av en slump och bestämde att vi kanske skulle kunna ses på söndag... mellan det ena och det andra... Får se om vi får till det!

Samma sak är det med härliga hästfamiljen, som vi senast såg på deras bröllop den 7 juni förra året. Nej, de bor inte långt bort. Nej, de har inget konstigt liv. Vi får bara inte till det!

Och då ska vi ju inte ens tala om människor ännu närmare som man inte heller hinner se röken av.... "Det blir alltid lättare på sommaren" säger man, men det är ju nu när det är kallt och kolsvart som man verkligen behöver få till det!

Helt fantastiskt konstigt tycker jag att detta fenomen är, särskilt om man betänker hur ofta man råkar eller tvingas träffa på såna som man inte alls gillar eller har något gemensamt med!

Från Sälhuset kom en utmaning om vilken plats hemma som man gillar bäst. Se mitt förra inlägg och kommentarer är överflödiga! Vilken är din favoritplats hemma och hur får du till det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror faktiskt vi fått till ett sågmöte nu verkar det ju som!!

Elin sa...

Förstår precis vad du menar! P.g.a. sjuka barn hela tiden vet jag inte när vi besökte någon eller hade hem nån senast, blä! dessutom krockar alltid allting som är roligt när det väl blir något. Som i helgen; ville verkligen komma på ditt fika, men hade superkul resa med laget också. Med facit i hand hade vi ju hur som helst inte kunnat komma p.g.a feber...SUCK, LESSS! Längtar efter mina vänner! Ser verkligen framemot torsdagen!