fredag 16 januari 2009

Tema i veckan?

Ja, jag lever - tack till alla som har undrat!

Det har varit en tung vecka, men igår vände det.
Fick ork, inspiration och en liten spark i arslet.
I går fick jag kloka ord av en man, som förvisso tenderar att vara allt för filosofisk och religiös ibland, men som dock har hjälpt mig både fysiskt och psykiskt under ett antal år.

Han sa till mig att vid prövningar i livet måste man fokusera på det som är positivt.
(Halleluja)
I morse när jag gick till jobbet funderade jag på vad jag skulle skriva, och när jag sedan kollar läget här bland vänner så inser jag att det är fler som har tänkt samma sak.
Så jag hänger på vännen och listar vad som är positivt en dag som denna:

Det är fredag - bara en sån sak!
Prinsens värden har denna vecka nått oanade höjder och han har fått vara på förskolan.
Lillebror har bara varit vaken några gånger i natt.
Jag har, för första gången på typ 2 veckor, inte vaknat med huvudvärk.
Det finns folk som saknar mig när jag inte har skrivit på en vecka.
Jag är gift med världens finaste man.
Vårt hus har inte brunnit ned.
Jag har ett arbete.

Så där ja, nu har jag fyllt en bank med lite positiva grejer -
då har jag ju råd att komma tillbaka nästa gång och vara vanliga mamman; trött, sur och lagomt bitter ;)

Vad har du att vara positiv över idag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fredag. Finns faktiskt inget bättre.

Anonym sa...

Skönt att höra att det finns ljusglimtar oxå!
Håller tummarna för att värdena håller sig höga.

Själv tycker jag att allt är trist trist trist....ja inte att det är fredag, inte att jag ska få träffa min underbara "små" tjejer i länslaget imorgon på återträff i umeå och inte att jag faktiskt ska på ultraljud 2feb.
Men i övrigt är nog allt TRIST!

Vi kan väl dricka te nån kväll?

Kram
Blivande Mamman

Anonym sa...

Ikväll gläds jag över att huset är nystädat, barnen myssugna, popcornen poppade, ljusen tända och filten på. Lugn bara, det gläds jag åt ikväll.