söndag 8 mars 2009

Halleluja här med!

Min kära Thyllan frågade i dagens inlägg om vi hade upplevt några Halleluja-moments på sistone, och som av en slump hade Mammans inlägg i dag ett visst drag av hänförelse!
Plötsligt händer det - det som händer nästan varje år vid den här tiden - för att sedan glömmas bort i några månader till.

Jag talar förståss om ASFALT.
Detta fenomen som i för stor skala upplevs som hårt, fult och deprimerande.
Som ödelägger skogar, ängar och mjukt gräs.
Och som, efter månader av endera slask eller djupsnö, är så fantastiskt att känna under sulorna på väl insprungna löparskor.

Igår var dagen då solen bröt igenom och asfalten låg bar under Mammans fötter när hon, med god draghjälp, hasade sig runt Tuvan.
Halleljua, jag går igång på ASFALT!

(Jo, jag har redan numret till psyk...)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med vardagsmoments... För fastän det är söndag så är det snart vardag... Jag tror inte att du är redo för psyket än, vännen! ;) Ha det gott på söndagskvällen! kram anna

Anonym sa...

Trots att jag älskar snö, så pirrar det i hela kroppen när luften börjar lukta asfalt! Det är tecknet för att plocka fram basketdojjorna & jeansjackan, att kolla om hojjen fortfarande lever efter den långa vintern. Håller med, det är ett Halleluja-moment!
Kramar till er i midsommarhuset.

Anonym sa...

Log när jag läste ditt inlägg:) Var nämligen ute å sprang i lördags. PÅ ASFALT!!!!Tänkte faktiskt då "Halleluja, äntligen kan man trycka ifrån" Gu så skönt när det biter under skorna;)

Anonym sa...

Nu har jag hittat till din blogg :) Härligt med asfalt!
Tar nog tyvärr ett tag innan vi får se asfalt här i lappmarken :/ Min storkille konstaterade följande då han förra året fick syn på vårens första asfaltsbit: "Titta mamma en bit av sommaren"
KRAM, Helena i Lappsthlm :)

Anonym sa...

Allvarligt? Måste gå ut mot Tuvan. Love asfalt. Våren är kommen. Snart, flickor, kommer ljuset och drippdroppandet!

Anonym sa...

Helt seriöst! Du är lite knäpp!
Inget som har med löpning att göra kan vara ett halleluja monment!
Fast om man ser det som Thyllan så fine! Fast innan man får njuta helt ska vår familj gå igenom några veckor av helvete...slask och stor hårig hund är ingen hit! Fast eftersom hon är så söt så väger hon upp det hela!

kram/ Lina som är less på att vara förkyld!