torsdag 5 mars 2009

Hel igen.

Han är tillbaka.
Jag är tillbaka.
Är liksom bara halv när han är borta.
Då blir det såna där hemska dagar som i måndags och tisdags.
Tack alla som bryr sig.

Har sagt till sonen att "när pappa är borta är det du som får vara Herre i Huset". Han tyckte det lät bra, men kanske tog han det som en förevändning till att styra och ställa? Gorma och vilja bestämma. Inte alls det som den vanliga Herrn i huset brukar göra.
Nåja, det är tur att man har andra fantastiska Stand-ins.

Har funderat hur jag ska göra för att visa den här personen uppskattning. Först tänkte jag blommor, men insåg att det skulle vara overkill i ett hus som redan är fullproppad med sånt. Kanske skulle den här personen hellre uppskatta om jag gjorde palt?
Fast det blir ju svårt att överträffa den som gör det i vanliga fall.

Nehä, n'Leif får nog nöja sig med dessa skrivna stående ovationer!
Ett helt fantastisk människa är vad du är, Fina Pappan upphöjt i 2.
Eller vad säger ni övriga om veckans insatser so far:
Söndag - går till Midsommarhuset och eldar så det är varmt och skönt när vi kommer hem.
Måndag- tvättar Mammans bil som mest ser ut som Salt & Blandat efter 30 mil på Europaväg.
Tisdag - får en välbehövlig fika med övriga gubbs.
Onsdag- leker med Lillebror en timme så att Mamman får fara ut och springa.
Torsdag- tar med sig Prinsen till sommarstället för att skotta och grilla korv.

Jag fattar nu varför Prinsen är så snabb när det går en säkring eller liknande att fråga:
-Mamma, tror du vi ska ringa till farfar eller?

Tack, jag är extremt bortskämd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stående ovationer även från det lilla, röda! Han verkar så himla otrolig, det lilla vi har träffats! Vad i hela friden skulle vi göra utan dessa fantastiska människor?
Ringer om en ihopfösning av bästastebästisarna..
Kram till farfar´n!

Anonym sa...

Visst är det underbart när halvan är tillbaka... Hur mycket man uppskattar hälften som man saknat... Kram Anna

Anonym sa...

När man känner så behöver man aldrig tvivla på att man valt rätt man, du hittade ju rätt direkt, för mig tog det lite längre tid och några villospår, men nu så är jag oxå halv utan min äkta hälft.

Njut av att ha honom hemma nu.