söndag 15 mars 2009

Som så många gånger förr.

Trodde att jag inte brydde mig. Många var ju bra!
Men... som så många gånger förr fattade jag inte vad som hände.
Fel låt vann. Som i fjol, som året före. Som så många gånger förr.

I helgen har jag blivit nykterist. Igen.
Som så många gånger förr har kroppen bevisat att jag inte tål att ha kul. Surt.

I morgon börjar jag mitt nya liv. Utan socker.
I kväll proppar jag i mig allt som skulle kunna påminna om godis, för att i morgon bli en ny människa. Som så många gånger förr.
Kanske blir det annorlunda om jag outar det i detta forum - ni blir fler som kan bevittna mina misslyckanden. Redan på onsdag om jag känner mig själv...

Som så många gånger förr gick den här helgen allt för fort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att det alltid är så... När det gäller sockerberoendet... Här är samma visa...varje år... Ha det gott *ler* Kram Anna