fredag 20 mars 2009

Have a break

Pausbehov.
Varför är vi så många?
Så många som inte hinner med, som springer för fort, som behöver en paus.
Varför trillar tårar över hörna med damm och oputsade fönster?
Över den nyttiga middagsplaneringen och inköpen som inte hinns med.
Varför är vi så många som tycker att vi är fula och feta?
Att vi inte duger och inte är värda något bra.

Nej, så borde det inte vara!
Nu tycker jag att vi gör uppror alternativt skärper till oss ordentligt.
Själv ska jag dra till inhyrd stuga vid högre berg och spendera några dagar i ett sällskap där man alltid duger. Och alltid äter.

Hoppas det kan bli min paus.
Ta en du med!

Ps: Visste inte att Will Smith var så eftertraktad...

5 kommentarer:

Elin sa...

En väldigt bra fråga!Håller fullständigt med dig min kloka vän. Hoppas din paus blir vad du behöver. Finns här om du behöver.
Själv har jag en bättre dag idag, fest ikväll!!!!
När åker du förresten?
Kram!

Anonym sa...

Min fundering är om du verkligen gråter över skitiga fönster och damm i hörnen? I så fall är jag riktigt orolig för dig!

Kom hem till mig, oanmäld så kommer du aldrig med tycka att du har skitigt eller stökigt!

Kram LA

Anonym sa...

Jag visste väl att du var en klok kvinna (vad det lät gammalt då. Vi byter). Jag visste väl att du var en klok tjej! Njut nu, superfinasilverJ. Avundsjukan dryper, samtidigt som jag unnar dig så denna paus, så ofantligt mycke!
KKKKKRRRRRRRRAAAAAAAAMMMMMMMMMM!

Anonym sa...

Pausen finns även i Malå! Njuter i vagnen! Gråter inombords åt SAIK...
Välkommen tillbaka till vardagen sen...efter pausen! Kram Anna

Tea Lindholm sa...

akta dig för scientologin bara kusin.