söndag 23 november 2008

51 år till...

Tanken svindlar, hur kommer världen att vara 51 år framåt i tiden?
Igår firade vi bästaste morfarn, snickarn, hummarn, trädgårdsmästarn - you name it...
Han fyller 80 år ung, min fantastiske morfar och det är nog ingen som har fattat det!
Han, som klänger i takbjälkar för att montera in nya fönster, som busar med barnbarnsbarn lika lättsamt som han går timslånga promenader varje dag eller krossar gam'gubbarna i bowling varje vecka... Han, som har uppfostrat 3 döttrar (och deras malajer till makar) samtidigt som han hade eget snickeri, rustade hus och hem til nära och kära och ändå hade tid att vara så pass modern att han hjäpte till hemma! Mormor brukar säga att hon på 60-talet (eller var det redan 50?) nästan fick skämmas för att hennes karl var ute och piskade mattor...

Lite skämtsamt brukar jag, som många andra (?), säga att jag är gift med min pappa. (Alltså, inte bokstavligt utan mer som en metafor. Bäst att förtydliga saker så att man inte hamnar i fel associationer här på internet ;-) När jag tänker efter så är det nog ännu mer så att jag är gift med min morfar, och jag är så himla glad för det! Han är så himla cool denne lille man-
stort grattis på 80-årsdagen morfar Bernhard!

Inga kommentarer: