fredag 14 november 2008

Företagsledare eller småbarnsmamma?

Det är nog bara på kontoutdraget som skillnaden syns, eller vad tror ni om det här:

Redan två timmar innan arbetsdagens början ville en av mina yngre arbetstagare ha ett möte med mig. Man vill ju inte ha missnöjd personal, så jag ställde naturligvis upp. Samme arbetstagare ville dessutom sedan starta arbetsdagen en halvtimme tidigare än jag hade tänkt, men man vill ju inte kväva de ungas entusiasm...


Nu har jag, som den gode chef jag är, hunnit med att fixa nya arbetskläder till mig själv och två av mina arbetare, tagit hand om de anställdas frukostvanor (svårt med catering av havregrynsgröt och välling), läst tidningar för att ha koll på börsläget (är det rea någonstans?), ställt in ett affärsmöte via sms, tagit hand om två större arbetsmiljöproblem bland de anställda (kan blöjor vara radioaktiva?), ringt en konsult (sjukvårdsrådgivningen) och en samarbetspartner (förskolan) samt tagit ett beslut som på många sätt kan vara avgörande för hur dagen och ekonomin på mitt företag kommer att utvecklas. (Sonen hemma från förskolan, ingen sväng till stan, ingen möjlighet att köpa saker, risk för hälsoproblem för modern).

Och allt detta har jag alltså hunnit med FÖRE niofikat - slå det om ni kan, cheferna inom kommunen t ex...


Hur går det för ditt företag i dag?

Inga kommentarer: