fredag 7 november 2008

Utan skyddsnät

Så var det gjort. Undrar hur det gick till? Allt sedan en längre resa dokumenterades på en resdagbok har jag haft ett sug efter att börja blogga. Vet inte varför, men mitt ego fick sig väl en ordentlig tripp av att se hur många det var som följde vår resa utifrån mina ord. Det skrivna ordets makt är stor, och nu ger jag mig i kast med att tämja den, göra makten till min.

Denna blogg kommer antagligen att spegla en småbarnsmammas liv; i uppförbacke och nedförsbacke, i medvind och snålblåst. Antagligen kommer mina demoner och orosdjur också att släppas fria, i syfte att någon gång bli tama.

Hoppar utan skyddsnät, önskar att du är med mig!

1 kommentar:

Mia sa...

Men vad roligt att du börjat blogga! :) Ska följa din blogg med intresse och genast försöka ta mig i kragen och fixa till min egen blogg så att blogglistan funkar! Lägger till din blogg där genast så snart det är gjort!

Det är otroligt skönt att få skriva av sig allt närsomhelst man har lust. Jag började blogga för att skriva akademiskt men upptäckte snart att det inte finns några riktiga gränser mellan privatliv och yrkes-/studieliv. Allt flyter samman och det är väl i slutändan som det ska.

Lycka till med ditt skrivande! Tittar in och läser!

/maria